Prakt. lékáren. 2014; 10(6): 218-220
Rýma je jedním z častých stesků pacientů přicházejících do lékárny. K léčbě je třeba přistupovat zodpovědně, dobře vyslechnout anamnézu
a pak dle situace ordinovat léčivý přípravek či odeslat pacienta k odborné péči lékaře – specialisty v ORL či alergologii. Běžnou infekční
virovou rýmu si může lékárník či farmaceutická asistentka troufnout léčit přímo u konkrétního pacienta. Má k dispozici širokou paletu
lokálních prostředků (nosní kapky, spreje, masti) či systémově podaných léčivých přípravků, většinou fixních kombinací s antipyretiky
či antitusiky.
Rhinitis is a common complaint of patients attending the pharmacy. It is necessary to approach to the treatment responsibly, taking into
account the patient's history, and then to prescribe a medication or refer the patient to a secondary care physician – an ENT specialist
or an allergist. The common infectious viral rhinitis can be treated by a pharmacist or pharmaceutical assistant directly in the particular
patient. A wide range of topical agents (nasal drops, sprays, ointments) or systemically administered medicinal products, mostly fixed
combinations with antipyretics or antitussives, are available.
Zveřejněno: 16. prosinec 2014 Zobrazit citaci