Prakt. lékáren. 2016; 12(6): 240-243 | DOI: 10.36290/lek.2016.058
V rámci samoléčby běžných trávicích obtíží poskytuje lékárna místo prvního kontaktu lékárníka či farmaceutického asistenta
s pacientem. Na základě pohovoru s pacientem je důležité vybrat vhodný přípravek, doporučit jeho správné užívání a podat
informaci o nefarmakologických a dietních opatřeních, vedoucích k léčbě trávicích obtíží. Je nutné i zvážení doporučení návštěvy
lékaře v případě závažných či dlouhodobých potíží. Článek tematicky zpracovává možnosti lékárenské péče o pacienta
s průjmovým onemocněním, zácpou a pyrózou.
Within the self-management of common digestive problems pharmacy provides the first point of contact a pharmacist or pharmaceutical
assistant with the patient. Based on the interview with the patient, it is important to choose a suitable product, recommend
its proper use and provide information about non-pharmacological and dietary measures, leading to treat indigestion.
It is also necessary to consider the recommendation to visit a doctor in case of serious or long-term problems. Article compiles
thematically the possibilities of pharmaceutical care of patients with diarrhea, constipation and pyrosis.
Zveřejněno: 1. prosinec 2016 Zobrazit citaci